In het kader van Valentijnsdag heeft GroenLinks Hellevoet vanmorgen de leraren van Helenium, Jacob van Liesveld en Albeda een liefdesverklaring in de vorm van een Valentijnskaart aangeboden. De liefdesverklaring werd vergezeld door een heerlijke taart. De GroenLinks-actie is bedoeld om leerkrachten, die een belangrijke bijdrage leveren aan het maatschappelijk klimaat, in het zonnetje te zetten.

Door een hoge werkdruk, bureaucratische rompslomp en dreigende bezuinigingen staat de kwaliteit van het onderwijs onder druk. Voor Groen Links is bezuinigen op onderwijs taboe. Er moet juist meer geïnvesteerd worden. Want een goede leraar maakt voor de leerlingen het verschil. Atie Koster: “We moeten zuinig zijn op leraren die met passie voor hun vak elke dag weer onze kinderen voorbereiden op de toekomst.”

GroenLinks is zeer met het lot van de leraren begaan en maakt zich sterk voor kleinere klassen, verlaging van de werkdruk en betere arbeidsvoorwaarden. De leraar moet weer gezien worden.

Om de leraren een hart onder de riem te steken gaf GroenLinks op (de maandag na) Valentijnsdag op de Hellevoetse middelbare scholen een Valentijnskaart aan de leraren. Samen met een lekkere taart voor het hele team.